
Niskotemperaturowe chłodnie mięsne
Różnego rodzaju mięsa muszą być przechowywane w bardzo niskich temperaturach, aby mogły zachować przydatność do spożycia. Wobec tego na wyposażeniu tych sklepów, które sprzedają produkty mięsne znajdują się różnego rodzaju chłodnie. Zwykle są to chłodnie niskotemperaturowe, ponieważ tylko takie chłodnie będą w stanie zapewnić świeżość towarom mięsnym. Trzeba przyznać, że koszty utrzymania takich chłodni są niemałe, jednak ich zalety pozwalają stwierdzić, że warto ponosić wydatki na ich utrzymanie. Dzieje się tak dlatego, że dobrej jakości chłodnie zwykle są niezawodne, a wobec tego pozwalają one na bezproblemowe prowadzenie sprzedaży towarów mięsnych.
Klimatyzatory podzielone na dwie części tj
Początkowo klimatyzator był zwartym urządzeniem, montowanym najczęściej na elewacji budynku lub w oknach. Ze względu jednak na znaczny hałas jaki generuje sprężarka, zdecydowano się podzielić urządzenie: parownik wraz z wentylatorem tworzy jednostkę wewnętrzną, natomiast skraplacz wraz ze sprężarką - jednostkę zewnętrzną. Obie jednostki połączone są ze sobą dwoma przewodami freonowymi (gazowym i cieczowym). Rozwiązanie takie pozwala umiejscowić jednostkę zewnętrzną z dala od przebywania ludzi. Klimatyzatory podzielone na dwie części, tj jednostkę wewnętrzną i jednostkę zewnętrzną nazywamy klimatyzatorami typu split.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzator
Niewielkie chłodnie sklepowe
Sklepy znane są z tego, że posiadane są przez nie różnego rodzaju chłodnie. Jedne z nich są niewielkie, a inne dosyć spore. Zwykle w dużych chłodniach znajdują się popularne mrożonki, natomiast w mniejszych przechowywane są na przykład lody. Część chłodni sklepowych znajduje się także na zapleczu. W takich chłodniach znajdują się te towary, które potem będą wykładane na pólkach sklepowych lub przenoszone do chłodni znajdujących się na terenie sklepu. Widać więc, że trudno wyobrazić sobie użytkowanie sklepu bez posiadania chłodni przez ich właścicieli. Pozwalają one na przechowywanie jedzenia w taki sposób, aby nie psuło się ono jeszcze przed przeznaczeniem go sprzedaży. Dzięki temu właściciele sklepu na pewno będą posiadali stałą liczbę zadowolonych klientów.